Na de Bahama's weer thuis ... - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Lijnincuba - WaarBenJij.nu Na de Bahama's weer thuis ... - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Lijnincuba - WaarBenJij.nu

Na de Bahama's weer thuis ...

Blijf op de hoogte en volg

10 April 2015 | Bahama's, Nassau

Ik heb weer gewoon een toeristen visum, helaas. Er zijn nog wat mogelijkheden over, maar tot die tijd zit ik weer in het hotel tegenover ons huis.

Het is niet meer gelukt om de 'goeroe' van Fortun sr te zien, dus ik zal net als iedereen moeten wachten om te zien wat de toekomst brengt. ;-)
We gaan nog wel proberen om nog een keer te gaan, maar het is voor mij vrij duur om naar Havana te gaan, dus nog even bedenken hoe en wat ..

Ondertussen is Fortun helemaal losgeslagen met vissen. Hij heeft de afgelopen tijd veel gevangen, dus hij gaat bijna elke dag om 07.30 op pad. Ik ga meestal wat later, haha.
We hebben ook al een keer 2 flinke vissen verkocht. Een automobilist zag ons fietsen met de 2 vissen en heeft ze gekocht. En we eten er zelf smakelijk van.

Ik ben begonnen met mijn fotografie klus. Eerst de kids van Lili, een nichtje van Fortun. Zij zal de contacten leggen en de foto's laten ontwikkelen. Dat is voor een gunstigere prijs dan dat ik het kan laten doen. Ze heeft nu 2 potentiële klanten, alleen moeten we de prijzen nog bepalen. Hier wil ik een beetje mee gaan verdienen.
Het herstelwerk op de naaimachine doe ik gratis. Eerst vond ik het erg saai, maar ondertussen heb ik er lol in om alles aan te passen. Het zijn voornamelijk broeken die korter gemaakt en ingenomen moeten worden.

Afgelopen weekend waren de 2 kinderen van Fortun bij ons. Felix de oudste werd 10, Mauro is 2 jaar oud.
Een verjaardag wordt niet echt gevierd, we hadden een taart gekocht en ik had nog een cadeautje uit NL, maar verder geen familie of feestje.

2 weken geleden had we nog een bizar voorval. Op de fiets naar Rio Hondo, waar we altijd vissen, vroeg een kennis om een vuurtje. Hij was bezig de berm af te branden, dat wordt hier veel gedaan. Terwijl wij daar stonden te kletsen, kwam een auto langsscheuren, die vervolgens vol op de rem ging. Hij wachtte ons op en beschuldigde óns ervan de boel in de fik te hebben gestoken. Na wat heen en weer gediscussieer, ging hij weer verder. Om na een paar minuten af te remmen en langzaam achter ons aan te rijden. Na zo'n 10 min hield hij ons toch weer staande, hij had de politie gebeld. Na weer een hoop gediscussieer, met weinig respect mijn kant op, beval hij Fortun om mee te gaan in de auto om zijn papieren te laten zien. Ik bleef achter met de fietsen en gelukkig ook mijn boek. Na zo'n 40 min kwamen ze terug en boodt hij zijn excuses aan. Wat bleek; hij reed al 3 maanden rond in zijn auto om erachter te komen wie brand aan het stichten was. Er bleek een mango bomen veld afgebrand. Hij dacht dat ik als toerist de regering wilde saboteren door geld te bieden aan Cubanen om het land af te branden....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 9538

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 21 December 2015

Wonen in Yaguanabo, Cuba

Landen bezocht: