eind mei, begin juni - Reisverslag uit La Santisima Trinidad, Bolivia van Lijnincuba - WaarBenJij.nu eind mei, begin juni - Reisverslag uit La Santisima Trinidad, Bolivia van Lijnincuba - WaarBenJij.nu

eind mei, begin juni

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2015 | Bolivia, La Santisima Trinidad

Doordat we een auto 'el animal' hebben gekocht, is er weinig aandacht voor ons trouwen. Maar sowieso is trouwen hier niet iets groots. De meesten kunnen het niet betalen.

In mijn weekje Nederland had ik ook weer wat spullen verzameld om in Cuba te verkopen, dus de eerste week terug was het volle bak in huis. Iedereen wilde wel wat nieuws voor weinig. Er werd zelfs flink gestreden om een digitaal cameraatje dat wij niet eens meer gratis zouden willen krijgen.

De afgelopen weken heeft het veel geregend, eerst stipt om 4 uur elke dag. Maar vorige week regende het elke dag en de hele dag door. Doordat er geen glas in de ramen zit, spat het water vaak naar binnen. Dan doen we de deuren en lamellen dus dicht, maar dan is het dus ook meteen donker in huis.
Dan is het wel heel erg saai. Gelukkig had ik nieuwe knutselspullen meegenomen uit NL en heb ik heel veel boeken op mijn e-reader staan. Het voordeel is wel dat het veel groener is. Alle bomen en planten groeien flink, dus alle dieren hebben weer voldoende te eten. Elk nadeel ...

Maandag komt het eerste bezoek uit Nederland, 6 meiden uit mijn hockeyteam. Heel veel zin, ik ben gewoon een beetje zenuwachtig om ze 'mijn' land te laten zien. Fortun zal na 6 dagen aansluiten. We gaan namelijk ook een paar dagen naar een eiland. Daar kom je alleen met een gemotoriseerde boot en daar mag hij niet op, want dan zou hij kunnen vluchten.
In Yaguanabo is er een excursie over de rivier, duurt 10 min, maar ook daar hebben ze een motorboot ingeruild voor een roeiboot, zodat de Cubanen ook de rivier op mogen.

De mannen in ons dorp kunnen niet wachten tot de meiden langskomen. Er wordt al heel lang over gepraat. Er zijn elke avond toeristen bij het hotel, maar daar wagen sommige hooguit een dansje mee. En die toeristen zijn vaak 50+. Het idee dat er nu 6 meiden komen, wat dagen blijven en dat ze die via mij kunnen 'spreken' is een welkome afwisseling.
De meeste mensen kennen het woord 'proost' en 'borreltijd', maar verder spreken ze alleen Spaans.
We zullen zien hoe het gaat.... :-) Waarschijnlijk durven ze alleen maar van een afstand te kijken, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Santisima Trinidad

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 9552

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 21 December 2015

Wonen in Yaguanabo, Cuba

Landen bezocht: